Jonathan Caramanus / Green Renaissance / WWF-UK

Onze resultaten

Iedereen met een hart voor de natuur kan samen met ons een bijdrage leveren. Er is nog veel werk te doen, maar we hebben al vele grote mijlpalen bereikt.

Samen voor meer natuur

We gaan onze wereld ‘Nature Positive’ maken. Van natuurverlies naar natuurwinst, zo snel mogelijk. Zo blijft de aarde leefbaar voor iedereen. Het kán, als we er samen voor kiezen.

Jongeren, politici, boeren, burgers en CEO’s. Steeds meer mensen strijden mee en kiezen voor meer natuur. Met wat ze eten, kopen, stemmen en steunen.

Belangrijke resultaten afgelopen jaar

WWF werkt internationaal aan maar liefst 3000 projecten tegelijkertijd. We werken voor de dieren, gebieden, mensen en onderwerpen die onze aandacht nodig hebben. Dit zijn enkele resultaten van die projecten.

Kyle de Nobrega

Neushoornstroperij Zuid-Afrika licht gedaald

Zuid-Afrika maakte vandaag de jaarlijkse cijfers bekend van het aantal gestroopte neushoorns in het land. Er is sprake van een lichte daling. In 2021 werden 451 neushoorns gedood om hun kostbare hoorn, in 2022 waren het er 448.

Populatie Mongoolse saiga’s neemt toe tot bijna 14.000

De Mongoolse saiga-antilope is een ernstig bedreigde diersoort, die alleen in Mongolië voorkomt. Bij de laatste telling in november 2022 was het aantal fors gegroeid, tot bijna 14.000.
Jan Wärnbäck / WWF-Sweden

#WTF op de biodiversiteitstop in Montreal

Afgelopen klimaattop droeg één van Egyptes topdiplomaten Mahmoud Mohieldin een sticker met de tekst ‘#WTF’. Dat lijkt wat onbeschoft, maar al snel ging als een lopend vuurtje rond dat dit stond voor ‘Where is The Finance?’. Een klein protest van grote betekenis. Want: hoe gaan we de plannen die gemaakt worden voor natuur en klimaat waarmaken zonder dat er voldoende geld beschikbaar komt?
Shutterstock / Evgeniyqw / WWF

Nieuwe wet in USA gunstig voor wilde tijgers wereldwijd

De Amerikaanse Senaat keurde deze week wetgeving goed die zal helpen voorkomen dat tijgers die nu leven in gevangenschap, terechtkomen in de illegale handel. De handel in tijgerdelen en -producten is een grote bedreiging voor grote katten in het wild, houdt de vraag in stand en jaagt stroperij aan. Door deze wet wordt het moeilijker om producten van tijgers die leefden in gevangenschap in USA aan te bieden op de illegale markt. Dat heeft effect op de veiligheid van alle grote katten in het wild.
naturepl.com / Francois Savigny / WWF
Bekijk onze lopende projecten.
Natuurmonumenten / Alexander-Cox
Updates
Een overzicht van onze meest recente resultaten.
Staffan Widstrand / WWF
Jaarverslag
De belangrijkste resultaten van het afgelopen jaar waar we trots op zijn.
WWF Intl. / WWF
Ontdek wat we door de vele jaren heen met onze donateurs al hebben bereikt.
wwf
Onze voetafdruk
Wij dragen ook ons steentje bij met onze duurzame bedrijfsvoering.