Simon de TREY-WHITE / WWF-UK

INNO-fonds

Innovatie projecten

Innovatieve projecten

Het INNO-Fonds heeft als doel kleine Nederlandse organisaties te ondersteunen bij innovatieve projecten binnen of buiten Nederland, ten behoeve van internationale natuurbescherming. Het fonds is bedoeld als opstartgeld voor allerlei soorten projecten, bijvoorbeeld educatie, onderzoek, capaciteitsopbouw etc, die bij voorkeur inzichten opleveren voor WWF om elders in te zetten.

Om in aanmerking te komen voor subsidie dient een project onder andere te voldoen aan de volgende criteria:

• Klein en innovatief
  • Link met internationale natuurbescherming
  • Tastbaar met concrete resultaten
  • Voorbeeldrol voor andere projecten
  • Versterking van maatschappelijke organisaties

Lees alle criteria in de voorwaarden

Een INNO-project geeft op vernieuwende wijze een impuls aan internationale natuurbescherming. De maximale subsidie bedraagt 10.000 euro per project. Het INNO-Fonds is niet bedoeld voor individuele aanvragen van studenten.

Meld je aan en maak kans op subsidie

De nieuwe subsidieronde loopt tot 30 juni 2023. Stuur jouw idee in en wie weet kom je in aanmerking voor de INNO-subsidie.

Aanvragen subsidie INNO-Fonds

Resultaten en updates

Jane Liu

INNO-Fonds financiert GPS-systeem om leeuwen en vee te beschermen

Tijdens een expeditie in Okavango Delta, in het noorden van Botswana, zijn zes leeuwen uit verschillende groepen voorzien van een GPS-halsband. Een van de GPS-systemen is gefinancierd door het INNO-Fonds van WWF.
Kyle de Nobrega

Neushoornstroperij Zuid-Afrika licht gedaald

Zuid-Afrika maakte vandaag de jaarlijkse cijfers bekend van het aantal gestroopte neushoorns in het land. Er is sprake van een lichte daling. In 2021 werden 451 neushoorns gedood om hun kostbare hoorn, in 2022 waren het er 448.