Senior marketeer / fondsenwerver (32-40 uur)

Wil jij samen met bevlogen collega’s werken aan de wereldwijde bescherming van natuur? En meebouwen aan de groeiende beweging van relaties die hier op allerlei manieren aan bijdraagt? Dat is wat je doet als je werkt bij het Wereld Natuur Fonds.

De organisatie van het WWF-NL bestaat uit de afdelingen: Conservation, Engagement, Organizational Development en Finance & Operations. De afdeling Engagement is verantwoordelijk voor het betrekken van diverse doelgroepen in Nederland bij de missie van WWF door iedereen met een hart voor natuur te inspireren, informeren en activeren om een persoonlijke bijdrage te leveren.

De afdeling werkt agile met 5 chapters en 7 squads; multidisciplinaire, zelforganiserende teams met een eigen verantwoordelijkheid. Voor het squad dat middle donors en erflaters bedient zijn wij op zoek naar Senior marketeer / fondsenwerver.

De functie

Als senior marketeer verdiep je je in de doelgroepen middle donors en erflaters. Je analyseert de effectiviteit van activiteiten en programma’s in relatie tot de (financiële) doelstellingen. Op basis daarvan ontwikkel je (nieuwe) proposities en/of programma’s en vertaalt deze naar activiteiten. Gedurende het programma intervenieer je en stuur je bij. Daarnaast deze functie heb je ook de rol van product owner voor het squad. Je stelt het (sprint)doel vast (samen met het squad), je prioriteert de activiteiten o.b.v. klantwaarde en leidt stand-ups, sprintreviews en retrospectives. Je toont je hierbij proactief en werkt op een prettige manier samen met het squad en andere afdelingen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Het vaststellen van de doelen voor middle donors en erflaters, het ontwikkelen van de strategie en de vertaling naar een roadmap en (sprint) activiteiten.
  • Je ontwikkelt proposities en programma’s en stuurt bij wanneer nodig.
  • Opzetten van nieuwe initiatieven naar concrete plannen en de uitvoering daarvan.
  • Je bent verantwoordelijk voor de financiële doelstellingen (werving, behoud en upgrade) en het verhogen van klanttevredenheid en loyaliteit voor deze doelgroepen.
  • Signaleren van trends en ontwikkelingen op het gebied van deze doelgroepen.
  • Nauw samenwerken met de verschillende WWF-afdelingen en netwerk.



Wie ben je

Ben jij de persoon die de leidende positie van WWF verder kan bestendigen? Kun je vernieuwing op marketinggebied implementeren waarbij je gebruik maakt van zowel de beschikbare “fact-based” klantkennis en ook inspeelt op de veranderende markt en klantbehoeftes? Heb je ervaring met propositie-ontwikkeling en de ontwikkeling van loyaliteitsprogramma’s? Ben je een bouwer met ervaring in agile werken die weet hoe je een team collega’s motiveert en hoe je samen komt tot kansrijke innovaties op het gebied van fondsenwerving / marketing en deze succesvol implementeert? Dan zoeken we jou.

Wat betreft kennis en ervaring zoeken wij een teamplayer met een afgeronde commerciële HBO/WO-opleiding en minimaal vijf jaar ervaring als senior marketeer / fondsenwerver. De belangrijkste competenties in deze functie zijn: ondernemend, analytisch, teamplayer, markt- en resultaatgericht, communicatief sterk. Je rapporteert aan onze Chief Marketing Officer, Wendy Wingelaar.

Merkwaarden

Je herkent je in de merkwaarden van het WWF:

  • Idealistisch pragmatisch
  • Open in verbinding
  • Aanstekelijk enthousiast
  • Gericht op impact

 

Wat bieden wij

WWF is een enthousiaste en dynamische organisatie met een informele sfeer. Als voorloper in de transformatie kun je je als pionier uitleven om verschillende expertisegebieden samen te laten komen. WWF heeft een prachtig doel en gedreven medewerkers. We bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Informatie en procedure

Ben je geïnteresseerd in deze functie en herken je je in bovenstaand profiel? Stuur dan uiterlijk 26 augustus aanstaande een e-mail met motivatie en curriculum vitae naar Rozalie Feenstra via hr@wwf.nl. Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Wendy Wingelaar via wwingelaar@wwf.nl.