Marketeer (32-40 uur)

Casper Douma / WWF

Wil jij samen met bevlogen en gave collega’s werken aan de wereldwijde bescherming van natuur? En meebouwen aan de groeiende beweging van relaties die hier op allerlei manieren aan bijdraagt? Dat is wat je doet als je werkt bij het Wereld Natuur Fonds.

De organisatie van WWF bestaat uit de afdelingen: Conservation, Organization Talent & Development, Engagement en Finance & Operations. De afdeling Engagement werkt agile met circa 7 squads, multidisciplinaire, zelforganiserende teams met een eigen verantwoordelijkheid.

De afdeling Engagement is verantwoordelijk voor het betrekken van verschillende doelgroepen bij de missie van het Wereld Natuur Fonds. Wij willen iedereen met een hart voor natuur inspireren, informeren en activeren om een persoonlijke bijdrage te leveren aan een wereld in balans, waar mens én natuur floreren. Zo bouwen we aan een beweging die zijn invloed doet gelden. Voor de afdeling Engagement binnen het squad Friends for Life zijn wij op zoek naar een Marketeer. 

De functie

Als Marketeer bij Friends for Life ben je, samen met je team, end-to-end verantwoordelijk voor het converteren naar financiële relaties, voor het verdiepen en bestendigen van bestaande relaties en het verhogen van life time value. We vernieuwen constant (financiële) proposities binnen de customer journeys om optimaal aan te sluiten op de behoeften en waarden van onze doelgroepen. Jij bent verantwoordelijk voor een het bedenken en implementatie van de proposities en (online)flow. Daarbij onderzoek, (co-) creëer, test en implementeer je alle elementen.

Je ontwikkelt (financiële) proposities, een klantvriendelijk proces, met in alle fases effectieve communicatieboodschappen, je selecteert de juiste kanalen en stemt af met de stakeholders. Daarnaast representeer je intern de ‘stem van de relatie’ en zorg je dat inzichten en testresultaten worden gedeeld met je collega’s.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Als Marketeer begrijp je relaties en doelgroepen en neem je hun behoeften als uitgangspunt voor de ontwikkeling van proposities;
  • Samen met je collega’s bepaal je de doelen van het squad, bedenk je customer journeys en ontwikkel je communicatiemiddelen. Op basis van data en testresultaten stel je bij;
  • Je bent digital minded, je houdt van data en past online conversie en up- en cross selling tactieken toe;
  • Je bent binnen het squad verantwoordelijk voor (online) fondsenwerving en de conversie naar financiële relaties.

Wie ben je?

Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau en hebt meer dan 5 jaar ervaring in marketing met een focus op (online) conversie. Werkervaring binnen een A-merk is een pre.

Je bent creatief, weet goed hoe je mensen moet bereiken en hoe je moet inspelen op de verschillende behoeftes in de markt. Daarnaast ben je een teamplayer, ondernemend, initiatiefrijk en hebt een hands-on mentaliteit. Daarnaast wil je continu leren en je grenzen verleggen.

Je bent in staat klantgerichtheid te vertalen naar een nieuwe manier van werken en je inspireert mensen daarin. Je bent besluitvaardig, adaptief en hebt ervaring met agile. Je kunt belangen goed met elkaar verbinden.


Merkwaarden

Je herkent je in de merkwaarden van het WWF:

  • Idealistisch pragmatisch
  • Open in verbinding
  • Aanstekelijk enthousiast
  • Gericht op impact

Wat bieden wij?

Het Wereld Natuur Fonds is een enthousiaste, dynamische en veelzijdige organisatie met een informele sfeer. Als voorloper in de transformatie kun je je als pionier uitleven om verschillende expertisegebieden samen te laten komen. Het WWF heeft een prachtig doel en gedreven medewerkers. We bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Je hebt de mogelijkheid flexibel te werken vanuit kantoor of thuis.

Informatie en procedure

Espaz ondersteunt WWF-NL bij de invulling van deze functie. Je sollicitatie kun je sturen naar Georgia Buitelaar, gbuitelaar@espaz.nl

Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Tosca Slag, tslag@wwf.nl.