Jason Houston / WWF-US

Business Partner

Samen werken we aan een duurzame toekomst voor natuur én mens.

  • Positieve bijdrage
  • Samenwerking met potentie
  • Strategische trajecten

Het verlies van natuur bedreigt de toekomst van iedereen. Omdat de wereldwijde uitdagingen zo groot zijn, werken we graag samen met organisaties die onze visie op een duurzame toekomst delen. Dus ook met bedrijven. Het bedrijfsleven heeft immers een enorme invloed. En met die invloed kunnen we de grote natuurproblemen aanpakken.

Positieve bijdrage

Bedrijven staan voor een scherpe keuze. Ze kunnen een deel van het probleem zijn, óf ze zetten hun invloed en innovatiekracht in om deel te zijn van de oplossing. En het mooie: zo kunnen ze tegelijkertijd waarde toevoegen aan hun bedrijf. Toonaangevende organisaties weten dat succes niet alleen gaat om groei. Duurzaamheid betekent niet alleen dat er minder schade wordt aangericht. Om op de lange termijn te gedijen, moeten bedrijven zelfbewust zijn en meer teruggeven aan mensen en de aarde dan ze nemen.

Samenwerking met potentie

WWF werkt samen met de bedrijven die het grootste potentieel hebben om de meest urgente bedreigingen voor de diversiteit van het leven op aarde te verminderen. Samen vinden we oplossingen voor uitdagingen op het gebied van natuurbescherming zoals ontbossing, overbevissing, waterschaarste en klimaatverandering.

Maar bedrijven hebben ons ook nodig. De huidige noodsituatie raakt hen immers ook. Omdat ook zij de natuur hard nodig hebben. Bedrijven hebben steeds meer last van afnemende natuurlijke hulpbronnen en klimaatverandering. Ze lijden ook reputatieschade doordat ze geassocieerd worden met het uitsterven van dieren en de vernietiging van onze natuurlijke hulpbronnen.

Strategische trajecten

Daarom werkt WWF-NL wereldwijd samen met bedrijven en lokale stakeholders – in strategische samenwerkingen rond gedeelde doelen. We creëren nieuwe duurzame financieringsmodellen, voeren samen campagne, beïnvloeden beleid, betrekken de werknemers en inspireren de klanten.

Neem contact op!

Interesse? Mail naar bedrijven@wwf.nl of bel ons op 0800-1962. Wij kunnen het niet alleen. Bedrijven, overheden en burgers kunnen samen verder verlies aan biodiversiteit voorkomen en de uitdaging van klimaatverandering aangaan. We kunnen samen bouwen aan een duurzame toekomst voor mens en natuur.

WWF film

Onze film 'Our Planet: Our Business', geïnspireerd op de Netflix-serie Our Planet, combineert adembenemende natuurbeelden met de woorden van invloedrijke captains of industry. Zij zien de immense waarde van de natuur voor onze economie en de cruciale rol die bedrijven kunnen spelen bij het aanpakken van de wereldwijde natuurcrisis.

Our Planet: Our Business

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief. Dan houden we je op de hoogte van nieuwe inzichten en tools voor de zakelijke markt en krijg je updates over grote WWF-projecten en tips voor duurzaam ondernemen.

Resultaten en updates

Evelyn Pfeiffer

De VELUX Groep

De VELUX Groep is ’s werelds grootste dakramenfabrikant. Al bijna 80 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht. De VELUX Groep en WWF gaan wereldwijd samenwerken aan één van de meest ambitieuze CO2-neutrale plannen tot nu toe.
Meer info
WWF-UK

Palmolie Scorecard: internationale bedrijven schieten nog steeds tekort

Grote internationale voedings- en cosmeticabedrijven schieten tekort bij het stimuleren van duurzame productie van palmolie en het aanpakken van ontbossing. Dat staat in de internationale Palmolie Scorecard die het Wereld Natuur Fonds vandaag lanceert. Geen enkel bedrijf behaalt de topscore op de nieuwe randlijst, die beoordeelt wat wereldwijde merken doen om de negatieve effecten te verminderen die worden veroorzaakt door niet-duurzame inkoop van de meest gebruikte plantaardige olie: palmolie.
Meer info

De Plastic Pledge voor de toerismebranche: één jaar later

Sinds 26 september 2019 tekenden 200 bedrijven en toerisme-organisaties de International Tourism Plastic Pledge. Een initiatief van MVO-Nederland gesteund door WWF. We zien meer en meer plastic in de natuur en op onze vakantiebestemmingen en dat willen we niet. Vol energie en goede ging iedereen aan de slag om samen plasticvervuiling te stoppen, maar de coronacrisis heeft ons allemaal echter twee stappen achteruit doen zetten in plaats van vooruit.
Meer info