Andre Dib / WWF-Brazil

Samen voor meer natuur

Dit gaat niet alleen over het redden van een panda of een regenwoud. Dit gaat over een leefbare aarde. De oplossing is meer natuur. Meer blauw, meer groen, meer kleur.

Sluit je aan

Meer natuur, vandaag nog

Natuurverlies en klimaatverandering raken vandaag ál het leven op aarde. Niet in de laatste plaats onszelf. Om dit te stoppen hoor je vooral wat minder moet. Minder consumeren. Minder CO2 uitstoten. Dat is één kant. De andere kant gaat niet over minder, maar juist over meer. Er is meer natuur nodig, vandaag nog.

Be one with nature

Steeds meer mensen strijden mee en kiezen voor meer natuur. Met wat ze eten, kopen, stemmen en steunen. Het besef dringt door: natuur redden, is onszelf redden. We zijn onderdeel van de natuur.

We doen én verbinden. Wereldwijd.

WWF staat midden in het veld om natuur te beschermen en herstellen. Van Limburgse rivieren tot Amazone regenwoud, van Caribisch koraal tot Afrikaanse wildlife. Met de poten in de modder: dóen is wat wij doen.

naturepl.com / Fiona Rogers / WWF
Bedreigde dieren
We werken aan het behouden, beschermen en de groei van de meest bedreigde diersoorten van deze wereld.
Global Warming Images / WWF
Bossen
Oceanen
Ranjan Ramchandani / WWF
Klimaatverandering
Ola Jennersten / WWF-Sweden
Voedsel
Biodiversiteit

Sluit je aan, be one with nature

Bekijk updates en acties

David Bebber / WWF-UK
Herstel met ons de Cerrado
Bildagentur Zoonar GmbH / WWF-Netherlands
Teken de petitie voor natuurherstel
Rangeractie voor de ijsbeer: Doe ook mee!

Resultaten & updates

Thadoe Wai / WWF-Myanmar

Wetenschappers ontdekken 380 nieuwe soorten in Zuidoost-Azië

Een van kleur veranderende vis, een dikkeduimvleermuis, een giftige slang genoemd naar een Chinese mythologische godin, een orchidee die eruitziet als een muppet en een boomkikker met huid die lijkt op dik mos, dit zijn vijf van de 380 nieuwe soorten die wetenschappers hebben ontdekt in het stroomgebied van de Mekeong in Zuidoost-Azie. Vandaag verschijnt het rapport van het Wereld Natuur Fonds waarin die 290 planten, 19 vissen, 24 amfibieën, 46 reptielen en één zoogdier staan beschreven.
Richard Barrett / WWF-UK

Jelle de Jong nieuwe directeur Wereld Natuur Fonds

De Raad van Toezicht van het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) maakt vandaag de benoeming bekend van Jelle de Jong als nieuwe algemeen directeur van WWF-Nederland. De Jong, momenteel algemeen directeur van IVN Natuureducatie, zal op 10 juli a.s. starten in zijn nieuwe functie. Hij volgt Kirsten Schuijt op, die sinds 1 januari 2023 directeur-generaal van WWF International is.
Wild Wonders of Europe / Cornelia Doerr / WWF

Kom in actie voor een sterke Europese Natuurherstelwet

De natuur in Europa en zeker in Nederland staat onder zware druk. De voorgenomen Natuurherstelwet van de Europese Commissie is daarom hard nodig om de achteruitgang van vele soorten planten en dieren en hun leefgebieden te stoppen. Maar de Nederlandse regering en de Tweede Kamer volharden in hun mening dat de wet te ver gaat en willen deze daarom op cruciale onderdelen afzwakken. Achttien natuurorganisaties vinden juist dat de wet er moet komen en roepen op om je stem te laten horen vóór een sterke Europese Natuurherstelwet.

De natuur verdient jouw steun

We hebben je nodig om te strijden voor jouw wereld. Daarin sta je niet alleen. Met natuurbeschermers over de hele wereld gaan wij die strijd aan. Een strijd voor het grootste wonder van onze planeet: de natuur.

Zeg ja voor onze natuur. Onze toekomst, jouw wereld.

Word nu donateur