Luis Barreto / WWF-UK

Be one with nature

WWF is op een missie: we gaan onze wereld ‘Nature Positive’ maken. Van natuurverlies naar natuurwinst, zo snel mogelijk. Zo blijft de aarde leefbaar voor iedereen. Het kán, als we er samen voor kiezen.

Sluit je aan

Meer natuur, vandaag nog

Natuurverlies en klimaatverandering raken vandaag ál het leven op aarde. Niet in de laatste plaats onszelf. Om dit te stoppen hoor je vooral wat minder moet. Minder consumeren. Minder CO2 uitstoten. Dat is één kant. De andere kant gaat niet over minder, maar juist over meer. Er is meer natuur nodig, vandaag nog.

Be one with nature

Steeds meer mensen strijden mee en kiezen voor meer natuur. Met wat ze eten, kopen, stemmen en steunen. Het besef dringt door: natuur redden, is onszelf redden. We zijn onderdeel van de natuur.

We doen én verbinden. Wereldwijd.

WWF staat midden in het veld om natuur te beschermen en herstellen. Van Limburgse rivieren tot Amazone regenwoud, van Caribisch koraal tot Afrikaanse wildlife. Met de poten in de modder: dóen is wat wij doen.

naturepl.com / Fiona Rogers / WWF
Bedreigde dieren
We werken aan het behouden, beschermen en de groei van de meest bedreigde diersoorten van deze wereld.
Global Warming Images / WWF
Bossen
Oceanen
Ranjan Ramchandani / WWF
Klimaatverandering
Ola Jennersten / WWF-Sweden
Voedsel
Biodiversiteit

Sluit je aan, be one with nature

Bekijk updates en acties

Living Planet Report: Onderzoek biodiversiteit
Geef koraal weer kleur
Wereldvragen Rangers

Resultaten & updates

Populatie Mongoolse saiga’s neemt toe tot bijna 14.000

De Mongoolse saiga-antilope is een ernstig bedreigde diersoort, die alleen in Mongolië voorkomt. Bij de laatste telling in november 2022 was het aantal fors gegroeid, tot bijna 14.000.
Jan Wärnbäck / WWF-Sweden

#WTF op de biodiversiteitstop in Montreal

Afgelopen klimaattop droeg één van Egyptes topdiplomaten Mahmoud Mohieldin een sticker met de tekst ‘#WTF’. Dat lijkt wat onbeschoft, maar al snel ging als een lopend vuurtje rond dat dit stond voor ‘Where is The Finance?’. Een klein protest van grote betekenis. Want: hoe gaan we de plannen die gemaakt worden voor natuur en klimaat waarmaken zonder dat er voldoende geld beschikbaar komt?